Selamat Tahun Baru.


ASSALAMUALAIKUM..

Weih korang.. Aku dah nak gerak balik hostel.. Ni pun dia dah panggel panggel dah.. Oke gebang je..

Wah~~ Seriously cakap, aku exited nak balik hostel.. Bukan apa.. Aku cuma Tak sabar je nak jumpe membe.. Wah~~ Rindu gila lha weih.. Time amek result tu pun tak jumpa siapa siapa.. Berapa ketul je la hai yang tinggal.. Masing masing datang awal dah balik.. Hang pun dengan orang yang sama and memang selalu jumpa kot.. Rumah dekat la katakan.. Huh...

Seriously cakap, nak datang awal.. Nak daftar cepat.. Nak setel cepat.. Boleh lah pusing Bandar Pontian nanti.. Haha *berjalan je tau..

Tahun ni sekolah naik awal.. Cuti macam sekejap je walaupun sebenarnya sebaliknya..

Actually i keep wondering.. Kelas apa aku masuk nanti.. Aku ada 4A je.. Cikgu Faizal ada cakap.. Kalau math dengan sains A dapat masuk kelas sains.. Tak kisah lah kalau yang lain tak A sekalipun, asalkan math sains dia A..

Sekolah aku pun Nadiah cakap KPM dah luluskan.. Jadinya confirm lah ada sains.. Tapikan, seriously cakap aku tak nak masuk kelas sains.. Budak budak ni suruh masuk je.. Tapi aku takut kalau tak boleh bawa.. Pergh! Gawat ni..

Lalalalaaa.. I'm thingking now.. Aku nak tentukan dalam entry ni juga..

(5 minit kemudian)

Okay! Aku dah fikir hangus hangus masak masak.. Kalaulah ada rezeki aku masuk kelas sains tu.. Aku masuk je dan aku akan cuba sedaya upaya untuk suka minat cinta sayang kasih dekat subjek yang berkenaan dengan sains.. Fokus! Fokus! Fokus!

Tutup cerita tu.. Alih topik lain..

Eh! Dah nak masuk tahun baru lha.. Alhamdulillah.. Allah bagi kita peluang lagi untuk hidup.. Jadi, sama samalah kita perbaiki diri kita menjadi insan yang lebih baik daripada yang sebelumnya..

Kalau kita tengok dalam dunia hiburan.. Ramai dah artis artis yang dah "berhijrah".. Alhamduillah.. Nak berubah ni niat kena betul.. Jangan berubah sebab ada sebab sebab lain.. Kalau dah berubah tu, mesti ISTIQAMAH..

Contoh paling mudah, tutup aurat.. Hari ni keluar pakai tudung, esok tengok dah tak pakai dah.. Mana boleh macam tu.. Tapi yang dah memang pakai tudung pun kena hati hati.. Pakai tudung, mana boleh ada sanggul tinggi tinggi.. Rendahkan sikit sanggul tu.. Tak payah ada sanggul lagi bagus.. Sama sama kita perbaiki eah :)

Wah~ Ceramah pula minah ni.. Lolz.. Apa salah nya kita berkongsi ilmu.. Kan?

Sharing is Caring, Carig is Loving, Loving is... ?? *apaapajela :D

Untuk tahun 2013 ni, Aku nak fokus belajar.. Aku nak SPM aku gempak bom kebabom meletop! Tak nak macam PMR hari tu.. Sedih #Redha -.-'' Especially subjek SEJARAH!

Kalau aku masuk kelas satera, aku harap aku boleh tahan la belajar dengan cikgu meletop MP tu.. Harap faham la apa yang dia ajar -.- #HarapSangat..

Okay.. Disini ada pesanan untuk tahun 2013 :




Aku harap 2013 tak kecewakan aku.. And so are 1434.. <3
Doakan kejayaan aku ea guys.. Aku akan lakukan yang sama untuk korang juga.. 

Sekian.. :)

No comments: